/themes/plugins/font-awesome5/css/all.min.css
Menu główne
Przydatne informacje
Kupić
Sprzedać
Przydatne linki
Potrzebujesz pomocy ?
Dzień dobry, wprowadź swoje hasło
  Zamieść ogłoszenie
Moja strefa
Zaloguj się
Jesteś pierwszy raz na tej stronie?
Rynek Pojazdów Ciężarowych

Sprzedaż nowych przyczep i naczep

02/11/2022 09:26:34
Via-Mobilis - Mise à jour : le 02/11/2022 09:26 - autorstwa
Rynek Pojazdów Ciężarowych

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t we wrześniu 2022r. rejestracje osiągnęły 2518 szt. przy spadku o 6,7% r/r. Rynek hamuje siódmy miesiąc z rzędu po 17 wcześniejszych miesiącach wzrostu trwającego od października 2020 r do lutego 2022 r.

    Sprzedaż nowych przyczep i naczep

    Mimo spadku ostatni rezultat jest drugim najwyższym rezultatem września, po rekordowym wrześniu 2021 kiedy zarejestrowano 2700 szt. pojazdów. W ostatnim miesiącu rezultat był wyższy o 24% (+488 szt.), niż w sierpniu br. Samych naczep we wrześniu przybyło 2 264 szt. tj. mniej o 8,7% r/r. a przyczep 254 szt. tj. więcej
    o 16% niż rok wcześniej.

     

    We wrześniu br. (według GUS) ogólny klimat koniunktury w większości badanych obszarów gospodarki był na poziomie wyższym lub porównywalnym z sierpniem jednak w większości nadal ujemnym. Oceny w transporcie i gospodarce magazynowej ukształtowały się na poziomie -7,2 pkt wobec -6,3 w sierpniu br. i +4,2 we wrześniu ub.r. przy średniej długookresowej -0,4. W porównaniu z rokiem ubiegłym oceny zmieniły się radykalnie (pozytywne wskazania zeszłoroczne wobec negatywnych w br.). Funkcjonowanie w tej sekcji rzutuje na kształtowanie się popytu w szeroko pojętej grupie pojazdów wykorzystywanych do transportu - samochodów ciężarowych i przyczep/naczep. Sytuacji nie poprawia także trwający już ósmy miesiąc konflikt za naszą wschodnią granicą i związana z nim niepewność a także rosnące koszty działalności gospodarczej oraz trudności związane z odpływem ukraińskich kierowców.
    Nadal jednak, u producentów przyczep i naczep, popyt przewyższa podaż. Główną przyczyną braku pojazdów lub opóźnień w dostawach jest brak niektórych surowców do produkcji naczep, a także wzrost cen surowców i komponentów.

     

    Od początku 2022r. grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 20 976 szt., co oznacza zmniejszenie popytu na te pojazdy o 11,7% w porównaniu z sytuacją w tym samym czasie w 2021 roku. Przyczep przybyło 2144 szt. (+6,6%) a naczep 18 832 (-13,3%).

    We wrześniu 2022 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszej pozycji SCHMITZ CARGOBULL po wydaniu 629 pojazdów, ze spadkiem -21%, drugi WIELTON z wynikiem 414 szt. +45%. Na trzecim zakończyła ostatni miesiąc marka KRONE, po wydaniu 327 pojazdów po 40% spadku. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 202 pojazdy ze wzrostem +12%. Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 116 szt. (+11%).

    W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku 2022 r., największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe – zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 12 459 szt.; mniej o 5% (-626 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięga 59% wobec 55% w 2021 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce WIELTON (2526 szt.), następnie SCHMITZ CARGOBULL (2405 szt.) i KRONE (2308 szt.) oraz KOEGEL (1919 szt.) Lider WIELTON odnotował wzrost o 36% a reszta marek spadki odpowiednio: SCHMITZ CARGOBULL (-13%), KRONE (-33%) i KOEGEL (-2%).

    Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 3 589 szt. (-28%). Zajmują 17% rynku wobec 21% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1704 chłodnie (-31%), 1165 izoterm (-30%) i 713 (-19%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni od początku br. zarejestrowały marki:
    - SCHMITZ CARGOBULL (1179; -22%),
    - LAMBERET (166; +134%),
    - KRONE (162; -78%).
    Wśród izoterm bez zmiany dominuje SCHMITZ CARGOBULL (973; -28%) za nim KRONE (189; -37%).

    Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1 988 szt. -21%. Zajmują 10% rynku o 1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsce BODEX 350 szt.(-14%), drugi KEMPF 318 szt., ze wzrostem +10%. Trzeci jest INTER-CARS-FEBER (230 szt. -12%). Za nim WIELTON (218 szt.; -42%) i MEGA (145 szt., -54%).

    W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początkubr. 502 szt. cystern (-12%) i 436 szt. kłonicowych (+23%).
    W grupie naczep o DMC pow. 3,5t (18 832 szt.; -13,3%; 90% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano po sierpniu: 11 176 platform/zabudowy skrzyniowe (-5%); 3 561 furgony (-29%), na które złożyło się: 1701 chłodni (-31%), 1162 izoterm (-30%) i 692 furgonów uniwersalnych (-21%). Kolejne były wywrotki z liczbą 1 969 rejestracji (-21%).

    W grupie przyczep (2 144 szt.; +6,6%) oprócz zabudów skrzyniowych (1 283 szt.; +1%), które miały tu 59% udział o 4 pkt. proc. niższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 173 szt. (8% udz.) i nadwozia wymienne 163 szt. 8% udz.

    W rankingu marek wśród naczep pow. 3,5t od początku roku 2022 roku pierwsze miejsce zajmuje SCHMITZ CARGOBULL (4858 szt.), drugi jest WIELTON (2968 szt.), a trzeci KRONE (2873 szt.).
    Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu podobnie jak przed rokiem jest WECON (569 szt.), drugi GNIOTPOL (385 szt.). Trzecie miejsce WIELTON (234 szt.) a po nim REDOS (199 szt.).

     

    Artykuł pochodzi ze strony 4Trucks.pl

     

     

    Komentarze

    Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie.

    Twoje dane osobowe nigdy nie zostaną ujawnione stronom trzecim.

    Anuluj subskrypcję poprzez link “Anuluj subskrypcję” naszych newsletters lub wysyłając e-mail na adres: info@via-mobilis.com

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Zastosowanie mają Zasady poufności oraz warunki użytkowania Google.

    Aktualności na bieżąco

    Prosimy czekać...