Menu główne
Moje konto
Konstruktor Pojazdów Ciężarowych

Kto otrzyma Truck of the Year 2022?

01/12/2021 15:27:54
ECI - Mise à jour : le 01/12/2021 15:27 - autorstwa
Konstruktor Pojazdów Ciężarowych

Jury International Truck of The Year, ogłosi dziś zwycięzcę tegorocznego konkursu Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2022.

Kto otrzyma Truck of the Year 2022?

23 dziennikarzy z krajów całego świata zapewne już wybrało najlepszą ciężarówkę, której należy się w tym roku zaszczytny tytuł ITOY 2022.

W tym roku do konkursu International Truck of the Year zgłoszono następujące modele ciężarówek: DAF XF/XG/XG+ , IVECO T-Way , MAN TGS , Mercedes-Benz eActros , Renault Trucks T Evolution i Volvo FM/FMX.

Rodzina ciągników z Eindhoven ma chyba od początku największe szanse na wygraną. DAF Trucks przedstawił bowiem rozwiązanie, które istotnie wnosi duży wkład w rozwój transportu i wydatnie podnosi standard pracy kierowcy. Może na początku nie wszystkich będzie stać na zakup kabiny XG lub XG+, ale trzeba przyznać, że DAF nowymi modelami odjechał konkurencji dość znacznie. Długodystansowe modele DAF otrzymały całkowicie nowe kabiny i zostały opracowane zgodnie z nowymi europejskimi przepisami dotyczącymi masy i wymiarów. Samochody ciężarowe DAF Trucks zdobyły tytuł Ciężarówki Roku w sumie sześć razy, ostatni w 2018 roku. DAF Truck ma również apetyt na zwycięstwo w Truck Innovation Award wystawiając pojazd zasilany samym wodorem.

Konkurentem DAF-a jest doskonała konstrukcja o nieco innych zastosowaniach. Premiera IVECO T-WAY przypadła na nieszczęśliwy okres pandemii i tak na prawdę, dopiero niedawno mogliśmy ja bliżej poznać. Następca Trakkera otrzymał nowy układ napędowy i ma całkowicie przeprojektowane wnętrze. Włoskie podwozia stanowią obecnie bardzo dobrą ofertę rynkową, jednak historia zwycięzców ITOY pokazuje, że oczy jury kierują się zawsze bardziej w stronę ciężarówek transportu dalekobieżnego - samochodów których, w całej branży sprzedaje się zawsze najwięcej. 

Ciekawą propozycją jest niewątpliwie eActros, który w ub. roku startował w kategorii Truck Innovation i zwyciężył. Szefowie Daimler Truck uznali, że chyba przyszedł czas, aby ciężarówki elektryczne stały się czymś powszechniejszym i stąd ta decyzja. Przypomnijmy, że eActros jest już produkowany seryjnie i pierwsze sztuki trafiły do odbiorców.

MAN TGS - podobnie doskonały, jak jego większy brat, z ta różnicą że do nieco innych zastosowań. Pomimo ciągłych opóźnień w dostawach nowych samochodów (u wszystkich producentów ciężarówek) nowe MAN-y TGS jeżdżą już także polskich przewoźników, zatem produkt jest znany i klienci chwalą sobie jego eksploatację. 

Premiera Volvo FM/FMX miała miejsce w ub. roku. Szczęśliwie udało się nam go zobaczyć "na żywo" i trzeba przyznać, że robi wrażenie. To całkowicie nowa konstrukcja znacznie odbiegająca od poprzedniego modelu FM (tego z pochyloną szybą), ale również FMX różni się od swojego poprzednika konstrukcją podwozia. Czy jury docenią starania Szwedów z zakresie transportów średniodystansowych i specjalistycznych? Równie mocno Volvo Trucks postanowiło zawalczyć w konkursie Truck Innovation Award wystawiając elektrycznego trucka. Oprócz wyżej wspomnianych, do Truck Innovation Award, zostały zgłoszone takie pojazdy jak: Nikola, która jak wiadomo kolaboruje z IVECO, Volta Trucks, Mercedes-Benz oraz szwedzki startup Einride. 

Odświeżony model Renault T - z segmentu długodystansowego- również zasługuje na uwagę. Użytkownik znajdzie w nim nieco wyższy komfort pracy, niż w starszym modelu i poprawioną ekonomikę paliwową. 

Tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku 2021 został przyznany ciągnikowi MAN TGX nowej generacji i to on wówczas był uznany za najlepszy na rynku produkt. Z kolei całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eActros zdobył, w ub. roku, nagrodę International Truck Innovation Award 2021 - co również było sporym przełomem technicznym - w tym roku elektryczny Actros powalczył o nagrodę główną, jednak zabrakło kilku punktów.

Zwycięzca konkursu International Truck of the Year 2022 zostanie ogłoszony dzisiaj podczas uroczystej kolacji na Międzynarodowym Salonie Solutrans 2021 w Lyonie.

 

Artykuł pochodzi ze strony 4Trucks.pl

 

 

 

Komentarze