Koncepcja autonomicznych ciężarówek przyspiesza
06/04/2022 13:46:0506/04/2022 13:45:48Projekt badawczo-rozwojowy ATLAS-L4 (zautomatyzowany transport między centrami logistycznymi, poziom 4) koncentruje się na eksploatacji autonomicznych ciężarówek na publicznych autostradach.

MAN Truck & Bus, wraz z grupami dostawców Bosch, Leoni i Knorr-Bremse, zamierza wprowadzić na drogi autonomiczne pojazdy ciężarowe.
Wraz z pozostałymi partnerami MAN chce opracować samochód ciężarowy, który będzie mógł jeździć tam i z powrotem między węzłami logistycznymi - oczywiście bez udziału kierowcy.
- Dla MAN ATLAS-L4 jest ważnym krokiem na drodze do automatyzacji hub-hub, zgodnie z założeniami Logistyki 4.0. Posiadanie ważnych partnerów projektu ATLAS-L4 jest nieocenioną zaletą w odniesieniu do wysokich wymagań dotyczących bezpieczeństwa i przydatności operacyjnej, jakie stawiane są autonomicznemu transportowi drogowemu - mówi dr Frederik Zohm, członek zarządu i odpowiedzialny za badania i rozwój w MAN Truck & Bus.
Kilka lat temu MAN Truck & Bus z powodzeniem wprowadził projekt autonomicznych ciężarówek dla służb drogowych, które mogły poruszać się jedna za drugą i np. obsługiwać przydrożne pobocza lub czyścić oznakowanie drogi. Znamy również koncepcje autonomicznych zestawów poruszających się w portach lub w dużych centrach logistycznych. Nowy projekt MAN-a ma być gotowy do realizacji do połowy dekady.
Artykuł pochodzi ze strony 4Trucks.pl
Podobne wiadomości
Komentarze