/themes/plugins/font-awesome5/css/all.min.css
Menu główne
Przydatne informacje
Kupić
Sprzedać
Przydatne linki
Potrzebujesz pomocy ?
Dzień dobry, wprowadź swoje hasło
  Zamieść ogłoszenie
Moja strefa
Zaloguj się
Jesteś pierwszy raz na tej stronie?
Zapisz się na Newsletter PL
Otrzymuj alerty z informacjami!
Zapisz się na Newsletter PL
Różne Transport

Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Via-Mobilis - le 08/06/2022 09:38 - autorstwa
Różne Transport

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego w Ulm.

    Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

    Celem projektu ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations) jest opracowanie i wykorzystanie autonomicznych ciężarówek do realizacji procesów związanych z przeładunkiem kontenerów ze środków transportu drogowego na środki transportu kolejowego, co poprawi ich wydajność i elastyczność oraz ułatwi planowanie ich użycia. Umożliwi to w przyszłości transport większej ilości towarów w przyjaznym dla środowiska transporcie kombinowanym. W tym celu w kolejnych miesiącach spółka MAN będzie pracować nad „wyostrzaniem elektronicznych zmysłów” autonomicznej ciężarówki w rzeczywistym środowisku jej pracy, aby umożliwić jej skuteczne rozpoznawanie otoczenia, reagowanie i planowanie toru jazdy, jak prawdziwy kierowca.
    - Podstawowa technologia automatyzacji dla projektu ANITA jest już gotowa. Aby dopracować jej działanie, przejdziemy teraz do bezpośrednich testów praktycznych, które umożliwią nam dalszy rozwój systemu pod kątem niezawodności operacyjnej i wartości dodanej dla przyszłych użytkowników – mówił podczas premierowej jazdy dr Frederik Zohm, członek zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus.

    Podczas jazd w ciężarówce zawsze będzie znajdował się kierowca nadzorujący bezpieczeństwo testu, który w razie potrzeby będzie mógł podjąć interwencję. Intensywne jazdy testowe przyniosą korzyści nie tylko dalszemu rozwojowi autonomicznych ciężarówek, ale także pozwolą przygotować terminale do integracji z tą nową technologią.

    Aby autonomiczna ciężarówka mogła wykonywać swoje zadania związane z transportem kontenerów, musi mieć możliwość komunikacji z infrastrukturą terminala DBIS i DUSS. Dlatego w pierwszej fazie projektu naukowcy z Fresenius University of Applied Sciences przeanalizowali istniejące procesy, procedury i zachowania ludzi oraz maszyn na terenie tych terminali i przenieśli je do cyfrowego modelu. Cyfrowy język specyfikacji kontraktów Digital's Contract Specification Language (CSL) opracowany przez Deon Digital pełni rolę uniwersalnego języka umożliwiającego jasną i pełną komunikację wszystkich współpracujących ze sobą systemów. W wyniku tego powstał kompletny system planowania misji, łączący pojazd z systemami informatycznymi terminala DBIS i DUSS.

    W szczególności trzeba będzie wykonać dużo pracy programistycznej: MAN przeanalizuje zachowanie pojazdu podczas jazd próbnych. Wyciągnięte wnioski będą stopniowo wdrażane poprzez kolejne aktualizacje oprogramowania. System autonomiczny musi uwzględniać wszystkie decyzje, które dziś podejmuje człowiek w oparciu o to co widzi i słyszy. Chodzi więc o zastąpienie ludzkich zmysłów i działań.

    Realizacja projektu Autonomous Innovation in Terminal Operations (ANITA) rozpoczęła się 1 lipca 2020 r. Jego celem jest zautomatyzowanie przeładunku kontenerów z różnych środków transportu i zwiększenie elastyczności i wydajności tych procesów. Czas trwania projektu, to 39 miesięcy.

     

    Artykuł pochodzi ze strony 4Trucks.pl

     

    Komentarze

    Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie.

    Twoje dane osobowe nigdy nie zostaną ujawnione stronom trzecim.

    Anuluj subskrypcję poprzez link “Anuluj subskrypcję” naszych newsletters lub wysyłając e-mail na adres: info@via-mobilis.com

    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Zastosowanie mają Zasady poufności oraz warunki użytkowania Google.

    Aktualności na bieżąco

    Prosimy czekać...